
Semakin dekat dengan seminar PAS, semakin lantang kritikan Prof Dr Abdul Aziz Bari. Hari ini, Malaysiakini melaporkan beliau berkata "Hadi umpama 'Pak Lah versi PAS'".
Bagi saya, kritikan Abdul Aziz ada betul dan ada salahnya. Saya tidak setuju apabila Abdul Aziz berkata, Datuk Seri Azizan Razak boleh diketengahkan (sebagai Presiden PAS). Abdul Aziz perlu buat homework dalam hal itu. Mungkin dia akan terkejut kalau saya laporkan ada ahli PAS mendakwa Abdul Aziz mahu menyeret PAS "dari mulut harimau ke dalam mulut syaitan".
Saya melaporkan apa yang orang dakwa. Saya tidak kata begitu. Cukuplah Allah Yang Maha Menyaksikan. Kalau siapa-siapa nak maki saya kerana melaporkan dakwaan itu, saya akan siarkan maki hamun itu.
Bercakap bab marah kat saya, kebelakangan ini, orang mintak saya buktikan wujudnya perbuatan berkendak politik dalam gelap. Saya rasa, kalau nak bukti, pergilah tanya Tun Abdullah Ahmad Badawi atau Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo. Pak Lah boleh bagi. Jalal pun boleh bagi.
Orang juga tanya, kenapa hang persoalkan road show Datuk Dr Hassan Mohamed Ali? Saya kata, kalau penjelasan beliau telah diterima baik dan tidak dipertikaikan oleh mesyuarat khas PAS, apa perlu road show?
Saya dok rasa la, kritikan Abdul Aziz lebih berat dari kritikan saya. Mungkin ada orang kata lebih jahat. Ikut sukalah.
Soalnya, bagaimanakah penerimaan orang-orang PAS terhadap kehadiran Abdul Aziz dalam seminar esok di Markaz Tarbiyyah PAS? Adakah beliau akan diboo atau dibaling dengan kerusi? Ketua Pemuda PAS dah kata Abdul Aziz agen Umno.
Berkaitan:
Seminar mee segera? (Dr Abdul Wahab Arbain 6/11/09)
'Presiden boneka', Hadi cemburukan Anwar? (Malaysiakini 6/11/09)
Academic: Hadi is 'Pak Lah of PAS' (Malaysiakini 6/11/09)
A toothless meet tomorrow for PAS (Malaysian Insider 6/11/09)
Bagi saya, kritikan Abdul Aziz ada betul dan ada salahnya. Saya tidak setuju apabila Abdul Aziz berkata, Datuk Seri Azizan Razak boleh diketengahkan (sebagai Presiden PAS). Abdul Aziz perlu buat homework dalam hal itu. Mungkin dia akan terkejut kalau saya laporkan ada ahli PAS mendakwa Abdul Aziz mahu menyeret PAS "dari mulut harimau ke dalam mulut syaitan".
Saya melaporkan apa yang orang dakwa. Saya tidak kata begitu. Cukuplah Allah Yang Maha Menyaksikan. Kalau siapa-siapa nak maki saya kerana melaporkan dakwaan itu, saya akan siarkan maki hamun itu.
Bercakap bab marah kat saya, kebelakangan ini, orang mintak saya buktikan wujudnya perbuatan berkendak politik dalam gelap. Saya rasa, kalau nak bukti, pergilah tanya Tun Abdullah Ahmad Badawi atau Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo. Pak Lah boleh bagi. Jalal pun boleh bagi.
Orang juga tanya, kenapa hang persoalkan road show Datuk Dr Hassan Mohamed Ali? Saya kata, kalau penjelasan beliau telah diterima baik dan tidak dipertikaikan oleh mesyuarat khas PAS, apa perlu road show?
Saya dok rasa la, kritikan Abdul Aziz lebih berat dari kritikan saya. Mungkin ada orang kata lebih jahat. Ikut sukalah.
Soalnya, bagaimanakah penerimaan orang-orang PAS terhadap kehadiran Abdul Aziz dalam seminar esok di Markaz Tarbiyyah PAS? Adakah beliau akan diboo atau dibaling dengan kerusi? Ketua Pemuda PAS dah kata Abdul Aziz agen Umno.
Berkaitan:
Seminar mee segera? (Dr Abdul Wahab Arbain 6/11/09)
'Presiden boneka', Hadi cemburukan Anwar? (Malaysiakini 6/11/09)
Academic: Hadi is 'Pak Lah of PAS' (Malaysiakini 6/11/09)
A toothless meet tomorrow for PAS (Malaysian Insider 6/11/09)










Cantik? Klik 






kita tak pernah dengar aziz bari pi jumpa puak umno tapi ketua pemuda pas pusat terang-terang pi jumpa naib ketua pemuda umno di parlimen, siapa yang sebenarnya ketagih sangat dekat umno ni?
janganlah berfikiran sempit. asal kena kritik je, agen umno.
Pak Bakaq,
Kadang-kadang kita kasihan melihat Pemuda PAS yang dewasa ini punya Ketua seperti Us.Tantawi ni.Dua(2) Ketua Pemuda yang lalu - Mahfuz Omar dan Sallahuddin Ayub telah membawa Pemuda PAS kesatu tahap yang disegani dan digeruni musuh.Hari ini nampaknya Pemuda PAS telah menjadi sekadar memprotes dan buat demo menghalang show-show saja - tak lebih dari itu.Kalau Ketua Pemuda PAS mengatakan Prof.Aziz Bari sebagai agen UMNO,adakah ini termasuk sekali TGNA,yang turut menyokong analisa Prof.Aziz?
Jelas sekali Ketua Pemuda PAS yang baru ni tak tahu apa tentang politik.Semangat kuatnya sekadar sesuai untuk Kuliah Magrib saja.Beliau tak tahu dengan menuduh Prof.Aziz sebagai agen UMNO,beliau juga telah menuduh TGNA - yang mahukan EGM untuk menyinkirkan Geng UG dari PAS.Bagai mana dengan cadangan beliau nak adakan "intelectual engagment" dengan Pemuda UMNO.Adakah beliau juga dikira sebagai agen UMNO?Mentaliti "wala membabi buta" ni memang merosakkan dan menjahanamkan.
aku rasa dia agen PKR..nasharudin tantawi & 2/3 ORG tu pro-umno je belum daftar jadi agent umno lagi..
satu lagi lelucon daripada ketua pemuda pas pusat....
Bakaq aku nampak seronok lepas ni PAS pasti tertiarap dalam GE13. Kurangla tanggungjawab depa bila tak pegang amanah. Kalau tak kerana icon TGNA dah lama dah Kelantaan dan PAS bungkus mcm Teganu. Lepas ni Kedah terlePAS.
Hang tunggu la.
Bila tidak se aliran dgn mereka agen UMNO, diri sendiri macam mana? Agen BN ke?
pak bakaq...aziz bukan ahli umno tetapi orang kuat pkr.beliau merupakan agen dan jurucakap pkr.setelah pkr gagal mempengaruhi TGHA tetang 16sept tempohari,pkr tidak dapat menguasai presiden pas.aziz digunakan untuk menghentam dan menghina TGHA begitu aib sekali.
aziz sengaja syor azizan jadi presiden pas untuk melaga2 pemimpin pas.sebenarnya husamlah..beliau tahu husam satu team dengan gurunya,anwar.
Saya hormati pandangan dr aziz sebagai orang luar yg bercakap mengikut perspektif pengundi atas pagar...kalau pun tak betul semua, tapi tak salah semua..yang dah rosak patut dibaik pulih dan diganti dgn spare part yg baru..itu saja, tak kan cakap macam tu pun dah kena chop ejen umno..kata nak utamakan intelektual.so far saya belum tengok satu idea yg betul2 intelek drp ust din sejak jadi orang no. 1 dalam sayap kanan parti aka jentera penggempur?
inilah bukti bahawa budaya umno dah meresap dalam pas. bukan melalui kumpulan erdegon seperti yg diwar-warkan tetapi daripada kumpulan ulamak atau lebih tepat lagi ular-dalam-semak ini.
pemimpin tidak boleh diusik/ditegur/dikritik. memaki hamun mereka yang menegur/mengkritik. angkoh & bodoh sombong - tak itu semua budaya UMNO
salam pak bakaq....
kalau nak kata agen boleh,kata spy pun boleh....tak mustahil.
banyak lagi nama-nama besar pun ada macam tu....
mungkin semalam Dr.Aziz Bari buat warm up untuk balun kat melewar...
bukan setakat balun,harap-harap belaiu dapat memberi hujah yang lebih keras,
padat,jitu,bernas serta meyakinkan hadirin...walau ada yang menjangka hadirin
yang sebilangannya dikatakan bongok,Dr. Aziz Bari kena yakinkan..
kalau tidak,dialah orang pertama keluar dewan Fadzil Nor dgn bertelanjang....
dulu pernah berlaku tapi di dewan lain.
wallahua'lam..
aku x tau awat hang meluat sangat kat ustaz azizan la bakaq ai, hang ni mmg jenis binatang x kenang budi, klu dia buang hang dari harakah dulu hang nak cr keja apa, hang ni kira x takut tuhan la no, yang aku tau la, aku dok dgr ceramah ustaz azizan, dia dok sebut umno ja, x penah maki individu, pas2 baru2 ni kedah bayar hutang 10 juta bawah dia hang x mau kata apa, dia la bangang hang la cerdik, hang ni, aku xtau la bakaq ai, dulu hang tunjuk komen orang aib dia, la hang dok perjatuh imej dia pulak, la ni hang habaq sapa hang suka nak jadi menteri besar kedah, aku nak bawak usul esok kata hang nak tukar dia no, hang ingat dia kelapaq sgt jadi menteri besaq, dah bukan ahli pas toksah dok campur la hal pas, jenis x tau malu
apa nak heran dengan ketua pemuda pas pusat tuh... tengok susuk penampilannya macam ust hadi. gaya bercakap pun macam ust hadi. sahih, dia carbon copy ust hadi. tak heran la mamat tu marah2 pada aziz bari.
dalam dunia kewartawanan, sikap nasrudin tantawi tu dianggap tak ada story. kalau dia tak setuju dengan ust hadi, barulah ada story....
salam,
benda-benda mcm ni memang pekara biasa la dlm politik,
tak dpt dinafikan memang ada pemimpin mcm ni,
manusia mana yg takde buat kesilapan? pemimpin pun manusia jugak kan,
tp dlm isu ni la,pd pendapat saya ada pro dan kontra nye. masing2 kena pikir la sendiri,biasa la politik. blm tentu semua tuduhan tu palsu, dan blm tentu semua teori2 tu betul. jd jgn terlalu memaki dan jgn terlalu memuji,nnt tak psl2 buat dosa kering je..(berani ke nak gi mintak maaf,berani ke nak mengaku kesilapan sendiri..)
insya Allah..,
satu hari kebenaran pasti terbukti,terpulanglah blh terima atau tidak....
..........ReNuNg-rEnUnGkAn.............
Hari ini muka Aziz Bari kena baling kasut.
Seorang pemimpin PAS Selangor kata dalam Utusan Malaysia hari ini
''Bai'ah itu antara lain berbunyi 'sekiranya kami mengkhianati parti maka akan tertalak tigalah isteri-isteri kami'," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Kalau benar lah apa yang dilapurkan dalam akhbar maka PAS DAH SESAT(Parti Ajaran Sesat)! Mewujudkan bidaah agama.SESAT! SESAT!SESAT!
ari kita tinggalkan perbuatan sesat ini.
Aziz Bari adalah 'alat' kedua selepas Nik Aziz yang dipergunakan oleh PKR dan DAP (berselingkuh dalam gelap) untuk melemahkan PAS dalam proses 'pecah dan perintah'. Lims dan Anwar mahu menyingkirkan Hadi kerana dia lebih rapat dan percaya kepada UMNO dan ini penghalang kepada penguasaaan majoriti pembangkang untuk menjadi kerajaan tanpa PAS.
Bagi mereka jika Hadi gagal diturunkan, keuntungan tetap berpihak kepada mereka kerana PAS akan bercakaran sesama sendiri dan menjadi lemah dan makin mudah diperbonekakan. Agen agen tidak bertauliah seperti Bakaq adalah umpama peluru peluru yang merealisasikan impian tersebut.
Secara logiknya UMNO yang mendahului trend penukaran Presdien dan kini berjangkit kepada MCA adalah kerana Presiden mereka 'mati pucuk' dalam PRU12 yang lalu sedangkan PAS menang besar ketika Hadi adalah Presidennya. Jadi apa logiknya menyatakan Hadi lemah dan seangkatan dengan Paklah.
Mudahnya ahli ahli PAS termakan racun yang mereka sangka penawar !!!
Aziz bukan agen UMNO.Aziz agen DSAI.AZiz agen PKR.Aziz menjadi kuda tunggangan DSAI banyak nas dan dalil politik yg boleh dijadikan bukti kpd kata2 saya.
Kalau sdr bakaq nak tahu,Aziz pernah dipujuk oleh DSAI menjadi calon PKR dlm PRU12,ttp Aziz kurang keyakinan PKR atau pembangkang mampu menang dan Aziz tak sanggup hilang jawatan sbg pensyarah.
Kedua,Aziz merupakan kawan baik dgn Zaid Ibrahim dan mempunyai hubungan bau-bau bacang dgn keluarga Azizah
Menyedari TGAH,bakal menjadi penghalang cita2 DSAI andai hasrat memimpin Mlaysia tercapai,maka DSAI menggunakan sepenuhnya pengaruh Aziz utk menghentam TGAH..
ahli PAS perlu buka mata seluas2nya..
dilla,,cuba hang habaq mai siapa pemimpin UMNO yg mencaci hina org pabila diktitik..hang pun mcm totok PR yg lain juga..asyik dok salahkan UMNO jer..jelous ka tak dapat projek
Menuduh Husam Agen Anwar idea sengkek. Husam masuk Pas ketika Anwar masuk UMNO. Yang menuduh Husam agen Anwar sebenarnya kenal Pas apabila Anwar kena pecat dari UMNO.
kena ada pemantau baru boleh kerja dengan betul.. ketua pemuda pas ni macam tak boleh blah la
Din Tantawi,..Ust Mokhtar Senik aja semua orang PAS tolak Aziz Bari seumpa menolak UG..diorg ni tak igt ke siapa yg bawa masuk UG ke gelanggang PAS??TGNA ke?kalu tak silap ambo, TGHH yg bertanggungjawab bawa UG ke dalam PAS dan sekarang dia berlepas tangan..buang UG ke Laut China Selatan..pastu orang yg bawa idea UG kita taknak buang ke?
tantawi, agak2 ni agen siapa pulak?
Dilema PAS:
Pintu UG tutup tak berkunci?
Kesimpulan
Selagi PAS mengatur langkahnya mengikut rentak UMNO, ia tidak akan terkeluar daripada perangkap ini. PAS sememangnya bebas memilih pakatan politiknya, dengan syarat menanggung risikonya. Situasi PAS jauh berbeza daripada MCA, namun masih boleh mengambil ikhtibar daripada kemelut MCA.
Apa yang paling dahsyat untuk MCA lantaran kemelut ini adalah, hampir kesemua pemimpin parti ini kehilangan kredibiliti dan integriti, aset yang paling bernilai dalam politik. Kuasa dan pangkat bersifat sementara, tetapi pengaruh politik kekal selama-lamanya.
Mustahil pemimpin PAS tidak menyedari segala-gala ini, kerana PAS kekal sebagai parti yang paling mantap di peringkat akar umbi. Kekuatan ini bukan bergantung kepada berapa kerajaan negeri yang dikuasai, bilangan kerusi yang diisi dalam dewan rakyat, tetapi integriti yang terbina sepanjang ini.
Pengundi yang mengundi PAS, PKR dan DAP pada PRU ke-12 bukanlah pengundi yang membabi buta. Jikalau pemimpin PAS menang atas manifesto yang diedar, atas janji yang ditabur, maka mereka yang membuat sesuatu di luar manifesto dan janjinya itu bakal dikunci pintunya oleh pengundi pada PRU ke-13.
http://www.merdekareview.com/bm/news.php?n=10424
orang yang dok perhati pas dari luar lebih faham dengan pas dari orang yang dok dalam pas sendiri seperti tantawi, kesian...
Tantawi mmg berfikiran sempit, syok sdri!!! Anyway, tahniah kpda perwakilan2 PAS kerana telah memilih barisan pimpinan yg 'HEBAT'.. BRAVO!!! hahahaha.. Org yg TGNA 'up' kn, hangpa suma tolak. Nah, ambikla penangan akibatnya.. PAS jd huru hara, pimpinan plak intelek paras lutut & asyik syok sdri.. SYABAS skali lg buat para perwakilan PAS yg JUMUD!!!
Kesilapan PAS ialah memasukkan pandangan org lain di dlm mesyuarat parti dan dijadikan pula sbg bahan rujukan kertas kerja. Maka di dlm keputusan mesyuarat PAS akan melihat sekurang-kurangnya 30% keputusan tersebut adlh pandangan org luar. Inilah yg menyebabkan kesukaran parti-parti Islam seluruh dunia memegang negara masing-masing.
Pak Bakar;
Ketua Pemuda PAS Pusat ni budak kecik yang masih pakai pampers lagi.
Ibrahim Mohd Raja
Mantan YDP PAS Batu.
ADA betul ke ini cerita? kaki aku ringan je nak rembat org kurang ajar ini
http://baganutama.blogspot.com/2009/11/kenapa-tg-nik-aziz-tidak-hadir-sidang.html
salam pak bakaq,
kenapa ketua pemuda pas ni bodohkan diri sendiri, tapi kekadang yg silapnya ialah perwakilan yang tak dak otak langsung, nak kata bodoh macam lembu pun tak, sebab bodoh lagi dr lembu.
saya amat hormati haji hadi, tapi saya disudut hati saya rasakan beliau tidak layak memimpin pas kerana tidak mempunyai kemahiran untuk menepis serangan umno sepertimana tuan guru nik aziz yg dilihat lebih pandai mengutarakan pemikirannya.
haji hadi adalah seorg yg sangat jujur, setia dlm perjuangan ttp lebih baik jika beliau hanya menjadi penasihat dalam dewan ulama saja. kekdg saya sangat sedih dengan tohmahan keterlaluan yg ditulis oleh cyber khinzir umno dll untuk memusnahkan karier hj hadi dlm politik. saya rasa haji hadi akan terima dgn hati yg terbuka andainya beliau tidak lagi dicalonkan menjadi presiden.
Dr Aziz memang batu penghalang kepada projek PAS dapat menyertai BN. Dr Aziz menentang UG. Memang wajar Ustaz Nasruddin merasa sangsi terhadap Dr Aziz. Malah Ustaz Nasruddin melakukan satu tindakan yang sangat bertepatan dengan waktunya dengan menghentam Dr Aziz.
macamana la perwakilan pemuda boleh pilih mamat ni jadi ketua pemuda? fikiran sempit dan tak bertamadun ...selayaknya duduk dalam umno bukan dalam pas!
Betul pak bakaq, ust azizan tu pun opertunis...dan pro UG. Tapi dia ni main 'play safe'...tapi dalam diam2 ada connection dengan geng2 UG...saya kerja kat Kedah and selalu turun naik pejabat MB.Dia ni tak pandai,'mind set' kampong and dia saja yang betul..dan tak layak sebagai "stateman". Lepas tu pakat bawak masuk geng2 lama (expired dah) dia dari zaman Kent universiti,UK dalam GLC Kedah....banyak lagi cerita, termasuk projek bagi anak saudara dia sendiri....10% of 400 M....projek kat K.Ketil.
Bagi saya Ust. Azizan TAK LAYAK....buat billboard muka sendiri boleh le...pee la kedah tengok sendiri...hampir ke semua simpang traffic light, muka dia ada.
yang tak dapat projekkat kedah sila melalak kat sini..
hehe...wpun dia pak menakan aku...aku setuju sgt ngan hg monkey code..bg aku PAS kedah ni amal politik sama cam UMNO gak..zaman dah berubah..kita bukan lagi amal politik Melayu..PAS Kedah ni pun tggu masa nk down jaa..kat kawasan2 kg boleh laa depa menang...ORrg SP rata2 tolak PAS...
PAS Jeniang jgn dok nampak Kedah saja. Fitnah Dr Aziz Bari barua Anwar. Bacalah apa komen Peguam PAS Hanifa Maidin ttg Dr Aziz Bari. Orang yang sayang saja sanggup menegur perkara yang tak betul
Aziz bari ni orang kecewa, ingat pandai sangat, tak tumpah macam Zaid ibrahim, Tak sedar diri bila dapat projek bagus macam malaikat. Bila taada mula meroyan. Orang macam ni sampai mati pun tak dapat apa-apa. Born loser.
salam.
dulu seorg cina kata kt saya,dia lebih percaya org PAS dari prg PKR.tp bila pas dpt kuasa di kedah,dia kata" x tau nk percaya pada siapa lagi,org PAS jd mcm org UMNO bila dapat kuasa...."skrg ni cina tu hanya percaya pada TGNA.
fikirkn lah..
Apalah punya bangang ketua pemuda PAS yg ada skrg ni..Hang ikut ler ckp ketua hang Nik Abduh hoi..
hangpa ni semua pandai cakap je,..tp semua hampeh..allah akan melindungi parti islam.
Betui to Anon 39...banyak komentar kat atas ni semua pandai cakap je...yang mengaku ahli PAS tu sebelum hang pa tunding kat pimpinan hang pa dah buat ground work ka, syarat-syarat kemenangan sebagai ahli jemaah Islam hang pa dah penuhi ka?.
Setakat dok kat rumah tanpa turun padang dan hanya pandai tulis ikut hawa nafsu tu ...budak kecik pun boleh buat.
Kita dok takut cyber trooper UMNO dok ambik kesempatan atas "bola tanggung" yang penyokong dan ahli PAS sendiri dok lambung......sedih, kebanyakkan menulis tanpa fakta dan bukti sebenar...bukti-bukti dikutip tepi jalan dan sebagainya.
Tahniah Ust Nasrudin....anda seorang yang berani mempertahankan Presiden dari fitnah dan tuduhan Prof kangkung.....dalam seminar kelmarin ramai peserta mintak bukti dari prof kangkung ni...tetapi sayang "kona sana kona sini" habuk bukti pun tarak....apa punya jenis prof ni....tulis tu biaq la bertanggungjawab sikit ..hang tu Prof orang ramai yang percaya, lain la Pak Bakaq kita ni....100 tulis..100 semua sampah.
aku dh muat tgk kenyataan syok sdri mcm anon '39', '40'.. Klu ade beratus lg org mcm depa ni dlm PAS, smpai bila2 la PAS akn dok melalak kt kerusi pembangkang.. Pndgn org lain sumanya depa tolak.. Tp klu pndgn yg memuji, mereka sanjung org yg beri pndgn tu.. Sebetulnya, aku dh semakin meluat dgn org cmni.. perasan hbt n pk depa aje yg btl.. PAS, bersedia la utk bungkus dlm mn2 PRK or PRU..
Aziz Bari ni rambut pun dah silver. Kalau ada Anwar lama dah jadi vice chancellor.